Datum 10.12.2011 0:00:00 | Rubrika: 

Tak vyplouváme do bouřlivých vod Atlantiku, požene nás pasát, vítr příhodný pro plavbu na Jih, směrem na obratník Raka.....on line reportáž zde od cca 17.12.......http://members.chello.cz/tcs/index.php

Vánoce na Kapverdách:

on line reportáž bude zde na prokliku : http://members.chello.cz/tcs/index.php poloha na mapě, fotky....

 

 

 

Netradiční závěr roku. Atlantikem na Kapverdské ostrovy............

Kam a kdy poplujeme?
Itinerář plavby.
Mapa trasy.
Na jaké lodi poplujeme?
Kolik nás bude?
Typický plavební den.
Jaké podmínky můžeme očekávat?
Co mne to bude stát?
Sám sobě kapitánem.
Kontakt na kapitána.

S pozdravem Monika a Tomáš


Plavba Tenerife - Kapverdy:

17.12.2011 So - 14.1.2012 So

Kam a kdy poplujeme?

Na závěr letošního roku je plánována čtyřtýdenní dobrodružná plavba v délce 2400 NM (4400 km) Atlantským oceánem na Kapverdské ostrovy. Trasa začne vyplutím z ostrova Tenerife, jednoho ze souostroví Kanárských ostrovů. Poplujeme pohánění zadobočním větrem přímo na Jih daleko kolem břehů Západní Sahary. Protneme obratník Raka a budeme směřovat širým oceánem podél břehů Mauretánie a Senegalu. Hned tato první etapa nás vtáhne do jiného světa než ten který většinu z nás doma obklopuje. Pro některé nový svět odhalující dřeň naší pravé existence. Problémy zůstávají daleko na břehu a jediné co nás začne zajímat je právě ten jednoduchý avšak relaxující koloběh: plavba, počasí, jídlo, odpočinek. Po přibližně 8 mi dnech plavby budeme mít za sebou 900 NM (1600 km) širým oceánem a dosáhneme prvního ostrova Sao Vincente z Kapverdských ostrovů. Vánoce tedy přivítáme zde. Další týden bude věnován kratším etapám mezi jednotlivými Kapverdskými ostrovy a jejich poznávání. U ostrovů nás čekají průzračně čisté, azurově modré a příjemně teplé vody, které omývají jejich břehy. Jsou velmi bohaté na podmořský život, který oplývá množstvím větších ryb ve velkých hejnech, přítomností žraloků i velryb. Oslavíme zde příchod Nového roku a poté se vydáme severním kurzem zpět. Pro cestu zpátky je ponechána časová rezerva, neboť nás již nebude pohánět zadoboční vítr. Bude spíše foukat proti nám a tak náš postup bude pomalejší, protože budeme křižovat. Avšak i ti z vás, kteří budou na lodi poprvé se budou těšit z vlastních již nabytých zkušeností v ovládání lodě a uspokojujících pocitů z toho, že právě vy sami řídíte loď a neomylně ji vedete k cíli. Cílem je plavba sama, každodenní střídání dne a noci, východů a západů Slunce, pohled na nekonečné oceánské pláně a zvlněné hřbety táhlých vln. Zbylé dny využijeme na plavby mezi Kanárskými ostrovy a k zastávkám na nich. Samozřejmě trasa a návštěva zajímavých míst v průběhu plavby bude přizpůsobena povětrnostním podmínkám a časovým možnostem.

Co se naučíte:
Samostatně řídit loď pod plachtami.
Základy astronavigace se sextantem.
Plout po větru i křižovat proti větru.
Důvěřovat sami sobě i na širém moři.
Orientovat se v námořních mapách.
Používat moderní navigační přístroje.

Co plavbou získáte:
Poznáte pravé tropické ostrovy daleko od břehů Afriky.
Poznáte sami sebe.
Získáte důvěru ve své schopnosti.
Plně vypnete z rutiny každodenního života.
Dokonale zrelaxujete.
Ponoříte se do odvěkého rytmu života tím, že vypnete z každodenních starostí.

Zpět na obsah.

Přibližný itinerář plavby:

So 17. 12. 2011 – 9:00 setkání posádky v Marina de Santa Cruz na ostrově Tenerife. Nakoupení nezbytných zásob potravin, převzetí plavidla, nalodění, přidělení směn, nácvik základních úkonů spojených s ovládáním palubních zařízení a vybavení lodi, vzájemné seznámení členů posádky.

Ne 18. 12. 2011 časně zrána – vyplutí jižním kurzem ke Kapverdským ostrovům.

1) Tenerife – Sao Vicente (900 Nm)

Jde o dlouhou etapu jejímž cílem v první části je dosažení dokonalé souhry všech členů posádky a ovládnutí nezbytných dovedností tak, aby jednotliví členové posádky byli samostatně ve dvojicích schopni vést loď pod plachtami k určenému cíli.

2) Kapverdy (cca 350 Nm)

Poznávání jednotlivých ostrovů a etapy mezi nimi. Jsou to: Santo Antao, Sao Vicente, Santa Luzia, Sao Nicolau, Sal, Boa Vista, Maio, Santiago, Fogo a Brava.

3) Kapverdy - Kanárské ostrovy (900 Nm)

Dlouhá etapa plavby proti větru. Vychutnání si opět nádherného pocitu svobody na nedozírné vodní ploše. Taktika křižování vzhledem k aktuální meteorologické předpovědi.

4) Kanárské ostrovy (cca 250 Nm)

Poznávání jednotlivých ostrovů a etapy mezi nimi. Záleži na tom kolik času vlastně zbyde.

6) Kanárské ostrovy - Tenerife

Závěrečná etapa, návrat do mariny v Santa Cruz.

So 14. 1. 2012 – připlutí na Tenerife, sbalení věcí, předání plavidla.

Zpět na obsah.

Kudy povede trasa?

Zpět na obsah.

Na jaké lodi poplujeme?

Pokud nás bude 8, budeme se plavit na čtyřkajutové plachetnici Bavaria 44.

 

Pro představu trochu technických dat:

Počet kajut:4
Celková délka lodi (LOA):13.95 m
Šířka lodi:4.25 m
Ponor:1.95 m
Výtlak:9.600 kg
Ballast:3.600 kg
Nádrž na vodu:360 l
Nádrž na palivo:210 l
Motor:VOLVO 55 HP

Čtyřkajutová plachetnice Bavaria 44 poskytne dostatek komfortu pro kapitána a maximálně 7 členů posádky. Loď je poměrně těžká, což je velká výhoda, protože těžší plavidla jsou klidnější a ve složitých podmínkách bezpečnější.

 

Pohledy do interiéru lodi:

Zpět na obsah.

Předpokládaný počet členů posádky?

Preferuji spíše méně početné posádky složené z lidí, kteří mají obdobnou představu o plavbě. Cílem je plavba sama, dobrodružství na moři při dlouhých etapách a radost z ovládání lodě, navigace a všeho co s tím souvisí. Předpokládám, že nás bude 8 a 1/4. Tou jednou čtvrtinou bude náš v té době půlroční syn.

Jaký je typický plavební den?

Plavební den je vlastně den i noc. Zvláště při dlouhých etapách jednotlvé dny na sebe plynule navazují. Každý člen posádky si tak vyzkouší řízení plavidla jak ve dne, tak i v noci s využitím veškerého vybavení a kapitánových zkušeností, které jsou mu vždy plně k dispozici. Za obvyklých podmínek se dle přidělených směn o řízení lodi společně starají 2 členové posádky. Zbytek posádky využívá volna buď k odpočinku nebo se dělí o ostatní činnosti potřebné k zajištění plavby (např. příprava stravy).

Zpět na obsah.

Jaké podmínky můžeme během plavby očekávat?

Na Kanárských ostrovech je v období naší plavby průměrná teplota vzduchu 20°C a vody 18°C. Srážky spíše vyjmečné a hodně sluníčka. S naším postupem na Jih se bude dále oteplovat. Počasí na Kapverdských ostrovech je typicky tropické bez studeného zimního období. Ostrovy se nacházejí v zóně Sahelu a můžeme je považovat za ostrovní rozšíření Saharské pouště – klima je velmi suché, prší tu jen sporadicky a velmi málo. Déšť je po celý rok vzácností. Teploty vody se pohybují celoročně kolem 22°C a vzduch by měl mít průměrně 23°C. Pro nás jsou důležité pasátové větry, které vanou v oblasti celoročně. V období naší plavby je předpoklad na stálý severovýchodní vítr. Samozřejmě musíme očekávat chvíle slabého větru, bezvětří a naopak i silný vítr doprovázený většími vlnami.

 

Zpět na obsah.

Jaká je cena a způsob dopravy?

Cena za účast na plavbě je stanovena ve výši 1700,- EUR na osobu za 4 týdny plavby a je splatná okamžikem závazné rezervace místa na lodi. Storno pak již není možné, pouze za sebe najít náhradu se kterou bude souhlasit kapitán. Cena neobsahuje vlastní dopravu na místo vyplutí a zpět (letenky cca 10 000 Kč), poplatky za přístavy, spotřebovanou naftu do lodi, případné dokoupení plynu na vaření a nákup zásob jídla. Doprava posádky na ostrov Tenerife a zpět proběhne letecky po vzájemné dohodě. Doporučuji společné zajištění letenek velmi brzy, aby cena byla nízká. Přílet na ostrov Tenerife do města Santa Cruz je vhodný v pátek 16.12.2011 večer. Přespání z pátku do soboty na Tenerife si každý může zajistit individuálně nebo po dohodě posádky společné zajištění levného přespání. Vlastní plavba začíná v sobotu v 9:00 setkáním celé posádky v přístavu, která následně zajistí společný nákup potravin na plavbu. Odhad výdajů na osobu v průběhu plavby za jídlo je cca 180 EUR a výdaje na naftu, přístavní poplatky a další nezbytnosti v průběhu plavby cca 200 EUR.

Zpět na obsah.

Sám sobě kapitánem:

Opravdové námořní zkušenosti.
Většinou se člověk účastní plavby jenom jako člen posádky s malou zoodpovědností. Nebo pluje na zaoceánské lodi s veškerým komfortem. Tím se ale nepotká ani sám se sebou a ani s mořem. Plavba se mu může zdát nezábavná, nevybočující z každodenní reality. Můj způsob plavby Vám chce otevřít dveře za. Tím, že sami řídíte loď. Tím, že sami ovládáte plachty a navigujete. Tím, že postupně zůstanete na směnách sami a zcela samostatně povedete loď a to jak ve dne tak i v noci. Budete mít plnou zodpovědnost nejenom za sebe ale i za celou posádku a loď. Nebojte se, postupně Vás do všeho zasvětím a jednotlivými kroky Vás provedu. Budete se cítit jistě, bezpečně a mít povznášející pocit ze svých objevených schopností v nekonečných vodách oceánu.

Zpět na obsah.


Tato plavba Vás změní.


Kapitán Tomáš Kůdela přeje budoucí posádce dobrý vítr
do plachet a mnoho hezkých dobrodružných zážitků!

Pokud mi chcete napsat nebo plout s námi, tak pište zde.





Tento článek pochází ze serveru Sugama.cz
http://www.sugama2.cz/s

URL tohoto článku je:
http://www.sugama2.cz/s/article.php?storyid=708