Rudrákša s 1 mukhi je jako bůh Šiva sám. Odstraňuje hříchy veškerého typu, které byly danou osobou spáchány. Takový plod je božský ve svých ctnostech a dává sílu koncentrovat se.
Kapitola 3
Rudrákša o více fasetách
V přírodě zatím byly nalezeny rudrákšové plody až do 27 mukhi. Až do 7 mukhi se jedná o běžně se vyskytující plody, vyšší množství rýh je už ale vzácné. Existují i další plody, jako jsou Gaurí Šankar (dva rudrákšové plody přirozeně spojené na jednom stromě), Ganéša (rudrákšový plod s chobotem připomínajícím tělo slona), Savar (Gaurí Šankar, kde jeden korálek má pouze jednu rýhu nebo jeden mukhi), Tridžuti (tři rudrákšové korálky spojené přirozeně na jednom stromě) a velmi zřídka se vyskytující Véd (4 savary na jednom korálku), Dvaita (dva savary na jednom korálku atd.) Všechny tyto plody jsou vzácné a nalézají se jen ve velmi malém množství.
Popis těchto rudrákšových plodů společně s jejich vlastnostmi najdete níže:
Rudrákša s 1 mukhi
Rudrákša s 1 mukhi je jako bůh Šiva sám. Odstraňuje hříchy veškerého typu, které byly danou osobou spáchány. Takový plod je božský ve svých ctnostech a dává sílu koncentrovat se. Osoba, která jej nosí, bude mít sílu soustřeďovat se na nejvyšší božství a proto jej používají ti, kdo hledají Šiva tattvu. Člověk se stane odvážným a není ovlivněn strachem ani jakoukoliv jinou negativní silou. Pocit spokojenosti, vyrovnanosti se sebou samým se objeví u osob, které sledují cestu vzdání se a spásy. Pro dosažení spokojenosti a štěstí společně s duchovním zaměřením je tento plod skutečně nejlepší.
Kdo by ji měl nosit?
Jakýkoliv dospělý člověk může nosit tuto rudrákšu, zvláště ti, kdo hledají vyšší úrovně koncentrace během svých duchovních praktik, jako je meditace, a pak ti, kdo jsou hodně emocionální a nepřejí si být ovlivněni tím, co se děje, těmi vzlety a pády, ti by měli nosit tento plod. Tato rudrákša je vhodná pro lékaře a osoby zabývající se sociální činností; zajistí jim lepší výkonnost. Ve skutečnosti by tuto rudrákšu měli nosit nebo uchovávat na místě, kde je prováděna púdža, všichni, kdo chtějí požehnání boha Šivy a obecné štěstí. Jakákoliv meditační mála vyšší úrovně má vždy rudrákšu s jedním mukhi.
Rudrákša s jedním mukhi z Nepálu je zvlášť vzácná a jen těžko se dostane na veřejnost. Vzhledem k akceptovaným charakteristikám vysoce kvalitní rudrákši by měla mít jednu přirozený otvor (dírku) a měla by být téměř dokonale kulatá. V této kategorii je pravý plod s 1 mukhi, který má jen jednu rýhu, velká rarita a botanicky velmi řídký jev. Pro vyhlášenou cennost takového plodu je trh plný padělků s jedním mukhi a vyřezaným Šiva lingamem, hadem nebo trišúlou. Vyrábějí se z plodu se 2,3,4 nebo 5 rýhami, kdy jsou tyto spolu s povrchem odřezány a je tam ponechána jen jedna rýha. Když se pozorně podíváte na texturu povrchu a jeho jedinou rýhu, snadno rozpoznáte tyto falzifikáty. Plod se dvěma rýhami z Nepálu nebo Dehradunu (Indie) se také používá k výrobě falešného plodu s jednou rýhou, protože je třeb apak odstranit jen jednu rýhu. Pak se oříšek leští pomocí dobrých strojů a tak vznikne hladký povrch. Proto je třeba být extrémně opatrný při kupování těchto korálků.
V některých případech u plodů se dvěma a třemi rýhami nejsou tyto rýhy zcela kompletní, a pak je na jedné straně oříšku vidět nekompletnost těchto rýh. V Nepálu se někdy dělá u plodů stromu se 2 mukhi to, že je oříšek ještě na stromě upevněn jedním koncem do ocelového držáčku, aby se tento konec nemohl vyvinout a výsledný oříšek je pak prodáván jako plod s jednou rýhou. Ovšem účinnost takového plodu s jednou rýhou nikdy nebude taková jako je tomu u skutečného plodu. V některé literatuře i takto vzniklé plody jsou považovány za plody s 1 mukhi.
Vzhledem k výše uvedenému vysvětlení a k praktikám používaným v posledním století se vynikající náhradou staly plody s 1 mukhi, typ půlměsíc. Ty se nacházejí v Raméšvaramu, což je část Kéraly, a v Indonésii a byly přijaty jako dobrá alternativa, protože jsou to jediné rudrákšové plody, které jsou běžně dostupné v provedeni 1 mukhi nejen v Indii, ale také v Nepálu. Rudrákša s 1 mukhi, typ půlměsíc je také nazýván jako Čandra mukhi.
Další vlastnosti:
Astrologicky vzato, je vládnoucí planetou plodů s jednou rýhou Slunce a proto jsou nošením tohoto plodu odstraněny veškeré negativní aspekty. Tato rudrákša je dobrá pro odstraňování bolestí hlavy, problémů s očima a nemocí jater.
Mantry:
Použita může být jakákoliv dále uvedená mantra:
Mantra Reference:
„óm hrím namah“ Šiva mahapurána
„óm óm drušán namah“ Mantra Mahámava, Padma purána
„óm Rudra“ Padma purána
„óm áim namah“ Skandha purána
„óm áim húm. Óm áim óm“ tradiční
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša se 2 mukhi
Rudrákša se 2 mukhi má přirozeně dvě rýhy (fasety nebo mukhi). Je tvarem oválná a vyskytuje se ve dvou typech, z Nepálu a Haridváru (Indie). Cena plodu pocházejícího z Nepálu je několikanásobně vyšší než cena plodu z Haridváru, což je dáno nižší dostupností plodu. Často jsou plody se dvěma rýhami pocházející z Nepálu používány k falšování plodů s jednou rýhou a vzhledem k tomu je jich málo a cena takového plodu je pak vysoká. Plod se dvěma rýhami je symbolem Ardha-narí-íšvara (spojené zobrazení boha Šivy a bohyně Párvatí (Šakti)). Přináší jednotu, jako je jednota v rodině, a to v řeči i názorech. Plod se dvěma rýhami pocházející z Nepálu je 600-800krát dražší než plod se dvěma rýhami pocházející z Indie. Ze zkušenosti je ale možné říci, že i plody se dvěma rýhami pocházející z Indie jsou velmi účinné. Ten, kdo takový plod nosí, dosáhne vážnosti a důvěry ostatních. Dochází tak k odstranění rozdílů názorů mezi učitelem a žákem, otcem a synem, mužem a ženou a mezi přáteli. Tento plod mezi nimi vytváří jednotu.
Kdo by ji měl nosit?
Tento rudrákšový plod by měli nosit ti, kdo čelí překážkám v nalezení partnera, dále páry, které touží po dítěti. Jakákoliv osoba, která má problémy se vztahy, a která chce zlepšit své osobní a sociální kontakty a získat přátele, by měla nosit tento typ plodu.
Mantra Reference:
„óm namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm óm namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm khúm“ Padma purána
„óm šrím namah“ Skandha purána
„óm kším hrím kšóm vím óm“ tradiční
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša se 3 mukhi
Rudrákša se 3 mukhi má tři rýhy. Je symbolem boha Agni (oheň). Protože Agni stráví vše a zůstane čistý, ten, kdo nosí tento plod, se také zbaví všech hříchů, které spáchal v minulosti. Plod se třemi rýhami je nejlepší pro ty, kdo ztratili víru a mají komplexy méněcennosti, jsou svazováni strachem a trpí nenávistí sami k sobě nebo nějakým mentálním napětím. Ti, kdo jsou líní, se budou cítit aktivováni, budou-li nosit tento plod.
Už krátce po té, co člověk nosí takový plod, pocítí jeho účinek tím, že bude úspěšný ve svých snahách, v učení, v získání sebedůvěry. Jiná pozitivní charakteristika, akceptovaná moderními a alopatickými lékaři, je skutečnost, že takový plod zbavuje chronické horečky. Tato rudrákša se používá k meditaci, k odstranění toxinů a k léčení nemocí očí.
Rudrákša se 3 mukhi je většinou oválného tvaru a pocházívá z Nepálu nebo z Haridváru (Indie), kde nemá přirozený otvor (dírku). Plod z Nepálu je téměř kulatý a lehce kónický na horním konci a má přirozený otvor (dírku). Je 5-10krát cennější než plod pocházející z Indie. Věříme, že co se týká účinků, není zde žádný rozdíl mezi plodem se třemi rýhami z Nepálu nebo z Indie.
Kdo by ji měl nosit?
Osoby s pocitem méněcennosti a s negativním myšlením by měly nosit tento typ plodu. Také ti, kdo trpí nějakým typem onemocnění, zejména nachlazení a slabost, jej shledají velmi účinným. Ti, kdo mají pocit slabosti nebo trpí depresemi, budou mít zvlášť velký užitek z nošení rudrákšového plodu se třemi rýhami.
Mantra Reference:
„óm klím namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm óm namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm vím“ Padma purána
„óm dhúm dhúm namah“ Skandha purána
„óm rím hláim hrím hlúm avúr óm tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša se 4 mukhi
Rudrákša se 4 mukhi má 4 rýhy. Jejím vládnoucím božstvem je bůh Brahma. Je tedy ovlivněna tvůrčí moudrostí čtyřhlavého boha Brahmy a tak dává tomu, kdo ji nosí, sílu k poznání, učení se a tvůrčí činnosti. Tato rudrákša je vhodná pro mladé i staré, pro světské osoby, stejně jako pro ty, kdo se zřekli světa, a dává člověku úspěch ve všech čtyřech oblastech jeho života, jimiž jsou dharma, artha, káma a mókša.
Kdo by ji měl nosit?
Studenti, učitelé, spisovatelé a ti, kdo mentálně pracují, žurnalisté, vědci, výzkumníci, učenci a umělci. Tato rudrákša se také používá pro léčení chorob žlučníku, mentálních onemocnění, paralýzy a nosních chorob. Také ti, kdo se zabývají obchodem, z tohoto plodu mohou mít užitek, neboť zlepšuje vědomosti a pomáhá při koncentraci.
Mantra Reference:
„óm hrím namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm hrím“ Padma purána
„óm hrím húm namah“ Skandha purána
„óm vám krám tám hám tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša s 5 mukhi
Rudrákša s 5 mukhi je požehnána bodem Šivou v jeho aspektu jako Kalágni Rudra. Nošení plodu tohoto typu odstraňuje všechny hříchy. Podle Padma purány nositel této rudrákši vládne nad všemi typy živých bytostí. Pět forem boha Šivy, Saddjódžat, Íšán, Tatpuruš, Aghór a Vamdév posvětilo plod s pěti rýhami. Tento oříšek je velmi dobrý pro vnitřní mír a štěstí. Je také účinný v kontrole různých onemocnění, zvláště pak v oblasti krevního tlaku, chorob ledvin, uší a problémů se stehny.
Kdo by ji měl nosit?
Vzhledem k nízké ceně tohoto typu plodu je rudrákša s 5 mukhi obecně používaná. Nosit by ji měli ti, kdo jdou duchovní cestou, chtějí získat dobré zdraví a vnitřní mír. S cílem získat dobré zdraví se používají malé i velké plody s 5 rýhami ve formě Kantha. Používá je laická veřejnost i světci. Syrové plody s 5 rýhami (které nebyly barveny ani olejovány) se na jednu noc dávají do vody a ta je pak ráno vypita na prázdný žaludek. Pak je plod usušen a použit druhý den znovu. To se ukázalo být dobré pro krevní tlak, cukrovku a žaludeční potíže. Plody s 5 rýhami jsou též uchovávány na místě, kde se provádí púdža, a uctívány.
Mantra Reference:
„óm hrím namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm hrúm namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm hrím“ Padma purána
„óm hrím húm namah“ Skandha purána
„óm hrám kšamjan svah tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša se 6 mukhi
Rudrákša se 6 mukhi je požehnána bohem Kartikéjou, který je druhým synem boha Šivy. Plod tohoto typu přináší vědomosti, schopnost vyjadřování a zvyšuje sílu vůle. Společně s rudrákšou se 4 mukhi se používá pro vzdělávání, učení a umění. V oblasti zdraví řídí rozmnožovací orgány a zlepšuje fyzickou sílu. Zlepšuje také umělecké kvality, schopnost vyjadřování se a řečnické schopnosti. Nosé se na pravé ruce ve formě náramku na zápěstí nebo kolem krku.
Kdo by ji měl nosit?
Tato rudrákša je vhodná pro všechny ty, kdo se účastní procesu učení a učení se (učitelé, studenti, umělci, spisovatelé atd.), a pro ty, kdo chtějí zlepšit své vyjadřovací schopnosti a šarm. Tato rudrákša může úspěšně nahradit mnohem vzácnější plod se 13 mukhi. Výhody tohoto typu plodu by měli využívat i ti, kdo mají problémy s nervy, selhává jim nějaký orgán v těle, a dále ženy.
Mantra Reference:
„óm hrím húm namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm húm namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm hrúm“ Padma purána
„óm hrím namah“ Skandha purána
„óm hrím šrím klím
„só ám áim tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša se 7 mukhi
Rudrákša se 7 mukhi je posvěcena bohyní Mahálakšmí. Tato rudrákša je také přiřazena sedmi bohyním matkám a sedmi světcům (sapta rši). Nositel této rudrákši je požehnán dobrým zdravím a blahem. Tento plod může být uchováván buď na místě púdži a uctíván, nebo v kombinaci s plodem s 8 mukhi nebo s Ganéša plodem se může použít pro získání úspěchu v podnikání a pro dosažení bohatství. Plod tohoto typu rovněž odstraňuje bolesti těla, a to jak svalů, tak kostí. Mála ze 7-rýhovaných plodů velikosti 8/9 mm v průměru se nosí pro odstranění bolestí těla.
Kdo by ji měl nosit?
Osoby, které chtějí dosáhnout bohatství a znovu získat své zablokované finance, by měly nosit tento plod. Tato rudrákša je dobrá pro všechny obchodníky s cílem mít úspěch, štěstí a bohatství. Je také dobrá pro odstranění všech typů bolestí těla. Ti, kdo trpí Šani Daša by měli použít tento plod společně s plodem s 8 rýhami. Nosí se na krku nebo jako náramek.
Mantra Reference:
„óm húm namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm hrah“ Padma purána
„óm hrím namah“ Skandha purána
„óm hrím šrím“
„krím só ám tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša s 8 mukhi
Rudrákša s 8 mukhi je požehnaná bohem Ganéšou. Podle různých spisů má tento plod také požehnání řeky Gangy a požehnal jej i Aštavasu, Aštamártika a Kartikéja.
Tato rudrákša odstraňuje hřích lhaní a také hříchy těch, kdo ošidili jiné špatným chováním. Tato rudrákša je velmi nápomocná v jakémkoliv odstraňování překážek. Ten, kdo ji nosí, zůstává stálý v mysli a má dost síly zdokonalit svůj písemný projev. Kdokoliv, kdo hledá slávu a chce získat vedení, by měl nosit tuto rudrákšu. Některé ze starých spisů připisují tuto rudrákšu Kartikéjovi (druhému synovi Šivy), dále božstvům Aštavasu, Aštamártika a řece Ganze.
Kdo by ji měl nosit?
Jakákoliv osoba, která má život plný překážek nebo která momentálně čelí nějakým překážkám. Ti, kdo hledají bohatství, by měli nosit tuto rudrákšu společně s plody o 7, 15 a 17 rýhách. Ti, kdo mají nepřátele, mohou nošením této rudrákši zmírnit účinky nepřátelství a změnit mysl svých oponentů. . Ti, kdo trpí Šani Daša by měli použít tento plod společně s plodem se 7 rýhami. Lidé s problémy pleti, se strachem z hadů, lidé se šedým zákalem a vodnatostí mozku, ti všichni by měli užitek z nošení této rudrákši.
Mantra Reference:
„óm húm namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm sah húm namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm kím“ Padma purána
„óm kím vím namah“ Skandha purána
„óm hrím šgím“
„lím ám šrím tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša s 9 mukhi
Rudrákša s 9 mukhi je řízena bohyní Durgou (Šakti), která má 9 vtělení a přišla na zem celkem devětkrát, aby ochránila zbožné a dobré lidi. Během svátku Navarátri je každý den uctíváno jedno z těchto devíti vtělení. Jména devíti vtělení Durgy jsou následující: Šejlputrí, Brahmačariní, Čandraghanta, Kúšmanda, Skandhmata, Katjájání, Kálrátri, Mahágáurí a Siddhidátrí.
Podle Padma purány je tento plod požehnán též od bohu Bháirava. Rudrákša s 9 rýhami očišťuje hříšníka a činí člověka nebojácným. Ten, kdo jej nosí, je požehnán energií, silou, dynamismem a nebojácností.
Kdo by ji měl nosit?
Tuto rudrákšu by měly nosit osoby, které nemají dostatek sebedůvěry. Jestliže má člověk strach a deprese, pak bude pro něj nošení tohoto typu plodu rovněž velmi užitečné. Pro ženy je to obecně plod, který je ochraňuje a dává jim šťastnější život. Nosí se na levé ruce (na paži nebo na zápěstí) nebo okolo krku.
Mantra Reference:
„óm hrím namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm húm namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm sum“ Padma purána
„óm hrím namah“ Skandha purána
„óm hrím veing“
„jun ráim láim tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša s 10 mukhi
Rudrákša s 10 mukhi reprezentuje boha Višnua (Džanardan). Jak je zmiňováno ve starých spisech, jako jsou Rudrákša Džabalópanišad, Nirnayasindhu, je rudrákša s deseti rýhami požehnána Jamou (pánem smrti), bohem Višnuem, dále bohy Mahásén, Daš Díkpál (bůh deseti směrů) a Daš mahávidjá (10 velkých učení). Tato rudrákša je dobrá pro mentální mír a odstraňuje negativní vlivy planet. Dokáže vynulovat účinky černé magie, uřknutí atd. Je také užitečná pro kontrolu zloby jakékoliv osoby.
Kdo by ji měl nosit?
Rudrákša s 10 mukhi by měla být používána těm, kdo mají málo temperamentu, kdo jsou snadno ovlivnitelní uřknutím (nazar) a černou magií. Také ti, kdo čelí různým překážkám při jakékoliv aktivitě, by měli nosit tento plod. Ti, kdo jsou nerozhodní, nervózní, stydliví a přejí si získat správné nasměrování pro svůj život, to by měli nosit tento oříšek. Rudrákša také pomáhá při léčbě nespavosti.
Mantra Reference:
„óm hrím namah namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm hrím namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm kším“ Padma purána
„óm hrím namah“ Skandha purána
„óm hrím klím“
„vrím óm tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša s 11 mukhi
Rudrákša s 11 mukhi reprezentuje boha Hanumána, což je Ékadáš Rudra (jedenáctý Rudra). Padma purána říká, že ten, kdo nosí tuto rudrákšu, dostane ctnosti, jaké měl Hanumán, a znovu již se nezrodí do tohoto světa. Tato rudrákša dává autoritu a kontrolu nad smysly a proto je velice vhodná pro meditaci. Ten, kdo ji nosí, je požehnán moudrostí, správným usuzováním, velkým výrazovým slovníkem, dobrodružným životem a úspěchem. Chrání osobu před smrtí nehodou.
Kdo by ji měl nosit?
Síla této rudrákši by měla být využita těmi, kdo nemají stabilitu ve své práci. Těmi, kdo mají strach, a nejsou schopni rozvinout sebedůvěru. Obchodníci ji mohou nosit spolu s plody se 7 a 8 rýhami, aby měli úspěch. Chcete-li získat stabilitu v obchodě nebo v jakékoliv jiné práci, pak je tato rudrákša velmi vhodná.
Osoby, které se nemohou stát filantropy nebo dárci z nějakých příčin, přestože by si to přály, by měly nosit tento plod. Takové osoby pak obdrží plody darů tisíce krav a vykonání tisíce obětí typu Ašva médha jadžňa.
Mantra Reference:
„óm hrím húm namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm šrím namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm šrím“ Padma purána
„óm šrím namah“ Skandha purána
„óm rúm múm júm aum tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša s 12 mukhi
Rudrákša s 12 mukhi je zdrojem záře, lesku, třpytu a síly dvanácti forem (Dva daša Áditja) slunečního božstva. Jestliže někdo nosí tento plod, je chráněn proti nemocím, starostem, strachu a pověrám. Má dostatek energie, záře, síly a vyzařování. Zlepšuje svoji administrativní kapacitu a je ochráněn před nemocemi.
Kdo by ji měl nosit?
Správci, obchodníci a politici by měli nosit tento typ plodu. Pak budou mít jméno, slávu a sílu. Také ti, kdo mají nějaké problémy s očima, by měli nosit tento plod okolo krku, a měli by se také rudrákšovými oříšky dotýkat víček svých zavřených očí. Tato rudrákša také odstraňuje nemoci žaludku a léčí řadu kožních chorob a také komplikované nemoci jako jsou rakovina. Přemáhá lenost, letargický přístup k životu a povzbuzuje pozitivní myšlení.
Mantra Reference:
„óm króm kšóm róam namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm húm hrím namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm hrím“ Padma purána
„óm hrám hrím namah“ Skandha purána
„óm hrím kšóm“
„éhranih šrím tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša se 13 mukhi
Rudrákša se 13 mukhi reprezentuje boha Kámu (Kupido) a boha Indru. Tato rudrákša plní všechny touhy a očekávání člověka, týkající se poznání, výřečnosti a schopnosti debatovat. Dodává luxus (rás a rasajan) do života. Čistí také hříchy spáchané trápením rodičů a bratrů.
Kdo by ji měl nosit?
Tato rudrákša by měla být používána vůdci a výkonnými řediteli, řečníky, prostě všemi, kdo jsou ve spojení s masami a oslovují je. Také profesionálové v oblasti marketingu a ti, kdo pracují ve službách a jsou v kontaktu s lidmi, by měli velký užitek z nošení tohoto plodu, protože zlepšuje vlastní výkonnost tím, že povzbuzuje šarm a přitažlivost. Osoby, které si přejí být uznávány jako vůdčí, a které chtějí zvítězit, by měly nosit tento plod.
Mantra Reference:
„óm hrím namah namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm kšám čaus namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm kšaum“ Padma purána
„óm kšjéin staun namah“ Skandha purána
„óm ém jám áp aum tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
Rudrákša se 14 mukhi
Rudrákša se 14 mukhi je „šrí Kántha“ a je požehnaná bohem Šivou. Tato rudrákša také reprezentuje boha Tripúru. Tato rudrákša pochází přímo ze Šivových očí a má tedy ohromnou sílu. To ji činí velmi účinnou i při krátkodobém používání a pro je známa jako Dév mani (klenot bohů).
Ten, kdo nosí, plod tohoto typu, se stává jako Šiva a Šakti.
Je to rudrákša, která nejenom čistí duši předků, ale činí také přítomnost úspěšnou a budoucnost zářivou. Je známá též jako Mahá Šani a odtstraňuje maligní efekty Saturnu a Kalsrupu.
Tato rudrákša zlepšuje sílu představivosti, neboť posiluje ádžňa čakru.
Kdo by ji měl nosit?
Tato rudrákša by měla být nošena ve zlatě kolem krku nebo na čele nebo na pravé paži. Může být také uchovávána na místě uctívání. Měly by ji nosit všechny osoby, které si to mohou dovolit a jsou tak šťastné, že vlastní tento vzácný plod. Obchodníci a politici tím mohou zdokonalovat svůj postřeh, protože se lepší jejich síla představivosti. Osoba, která nosí rudrákšu se 14 mukhi může sama sebe proměnit ve skutečného Param Šivu.
Mantra Reference:
„óm namah“ Šiva purána – Vidjéšvar samhitá
„óm namó namah“ Mantra Mahárnava, Padma purána
„óm nrám“ Padma purána
„óm dúm mám namah“ Skandha purána
„óm aum hasphrém“
„khaphrém hasrav hasauphrém tradiční
óm namah Šivája“
„óm trajambakam jadžámahé, Brahadždžalóprišad
sugándhim, pušti vardhanam, úrvá
rukamiva bandhanan, mrtjór,
mukšijam amritát“
„óm namah Šivája“ mantra může být použita pro jakoukoliv
rudrákšu
15 až 27 mukhi
Všechny tyto rudrákši jsou velmi vzácné. Věří se, že každá z těchto rudrákš má všechny dobré vlastnosti všech předcházejících (1 až 14 mukhi) a navíc ještě speciální kvality, které budou dále krátce popsány.
Obvyklá mantra pro všechny tyto plody s velkým počtem mukhi je „óm namah Šivája“. Popis v krátkosti je uveden dále.
Rudrákša s 15 mukhi
Rudrákša s 15 mukhi reprezetuje boha Pašupati a je zvlášť vhodná pro toho, kdo se chce duchovně zdokonalovat. Nositeli této rudrákši se dostává extrémního blaha a bohatství díky požehnání boha Šivy.
Kdo by ji měl nosit?
Obchodníci, kteří potřebují sílu předvídání spolu s úspěchem, aby mohli získat bohatství.
Rudrákša s 16 mukhi
Tato rudrákša je známá jako „džej“ rudrákša. Její nadpřirozená síla ochraňuje toho, kdo ji nosí, před krádežemi a nepřáteli. Proto by ti, kdo si přejí zvítězit nad svými protivníky, měli nosit tento typ plodu. Je věnována bohu Rámovi a proto její nositel vždy bude mít respekt.
Rudrákša se 17 mukhi
Rudrákša se 17 rýhami reprezentuje boha Višvakarmu. Její majitel nejen že dosáhne náhlého bohatství, ale také duchovní moci. Náhlé bohatství může přijít buď na základě neočekávaného nárůstu cen aktiv nebo z lepšího osobního příjmu, nebo z neočekávaného vzrůst cen akcií.
Rudrákša s 18 mukhi
Rudrákša s 18 rýhami je známá jako „bhúmi rudrákša“. Tato rudrákša symbolizuje arthu (světské konání). Je vhodná pro ty, kdo se pouštějí do velkých projektů. Chrání také ženy před předčasným porodem a děti proti chorobám.
Rudrákša s 19 mukhi
Rudrákša s 19 mukhi symbolizuje samotného boha Narajana. Plní všechny materiální tužby, protože zdokonaluje obchodnický postřeh. Ten, kdo nosí tuto rudrákšu, získává veškerý luxus v životě, úspěch a vnitřní mír.
Rudrákša s 20 mukhi
Rudrákša s 20 mukhi reprezentuje boha Brahmu. Činí vědění člověka dokonalejším a dává vnitřní mír. Zlepšuje také sílu představivosti. Je to jeden z nejvzácnějších plodů.
Rudrákša s 21 mukhi
Rudrákša s 21 mukhi je známá jako Kubérova rudrákša. Tento plod je ze všech plodů rudrákši nejvzácnější. Měly by jej nosit osoby, které touží po světských radostech, velkých obchodních úspěších a velikém bohatství. Nabízí ochranu získaného bohatství, stejně jako chrání před jakýmkoliv druhem protivenství.
Všimněte si: Všechny výše zmíněné rudrákšové plody jsou velmi vzácné a velmi drahé ve srovnání s plody s nižším počtem mukhi. Je třeba si dávat veliký pozor na to, zda takové plody nejsou falzifikáty. Ročně se vyprodukují tuctu plodů se 17, 18 a 19 mukhi, zatímco jen 2 nebo 3 plody s 20 nebo 21 mukhi (někdy se za sezónu neurodí vůbec žádný plod tohoto typu v přírodě).
Gaurí Šankar rudrákša
Dva přirozeně spojené rudrákšové plody, nazývané Gaurí Šankar rudrákša, jsou nahlíženy jako sjednocená forma Šivy a Párvatí. Tento plod zlepšuje vztahy mezi tím, kdo jej nosí, a jeho přáteli a příbuznými. Je vnímán jako velmi pozitivní pro navození míru a spokojenosti v rodině. Jestliže někdo uctívá Gaurí Šankar rudrákša na svém místě používaném k uctívání, pak jsou pro něj odstraněny bolest a utrpení a jiné pozemské překážky, a určitě jeho rodina dosáhne míru a radosti.
Kdo by jej měl nosit?
Tato rudrákša je vhodná pro svobodné osoby, které hledají vhodného partnera. Také bezdětné páry nosí tento plod. Je to mocný nástroj pro návrat harmonie do rodiny a celého jejího okolí.
Ti, kdo si přejí zlepšit své vztahy v rámci rodiny i mimo ní, by měli nosit tento plod. Za účelem dobrí medotace je Gaurí Šankar rudrákša vždy nošena kolem krku. Gaurí Šankar kantha (řetěz) z 32 plodů je jogíny a světci považován na nejposvátnější a vede k dobré sádhaně a meditaci.
Mantra: óm šrí gaurí šankarái namah
Tridžuti
Tři přirozeně spojené rudrákšové plody jsou vzácným jevem a jsou známy jako Gaurí Páth nebo Brahma Višnu Mahéš (trojice božstev). Je to velice mocný nástroj, který jeho nositeli dává univerzální impuls k dosažení všeho, co si přeje, a k sebedůvěře. Indra mála (řetězec rudrákšových plodů s 1 až 21 mukhi) není považována za kompletní, pokud jí chybí právě tridžuti. Někdy to trvá roky, než je získán tridžuti správného tvaru, tedy tak, aby všechny tři plody byly přibližně stejně velké. Umělé tridžuti chytře využívají Gaurí Šankar rudrákšu s jedním volným rudrákšovým plodem a pomocí speciálních lepidel je pak spojují.
Mantra: óm namah šivája.
Ganéša
Existuje i typ rudrákšových plodů, které mají jakýsi výčnělek připodobňovaný chobotu boha Ganéši. Takovým plodům se pak říká Ganéša rudrákša. Tomu, kdo takový plod nosí, dává dokonalost v každé oblasti jeho života a půvab a přízeň bohů tak, jako ji má bůh Ganéša (první Šivův syn).
Mantra: óm namah Šivája
Člověk může používat všechny výše uvedené rudrákšové plody s 1 až 21 mukhi, tvaru Tridžuti, Ganéša nebo Gaurí Šankar rudrákšu, pokud má dostatečné požehnání bohů a je dostatečně šťasten vlastnit takový klenot. Podle Padma purány osoby, které nosí tyto plody, se stávají podobnými bohu Šivovi, a proto by každý měl napnout veškeré své úsilí, aby si opatřil rudrákšu:
Padma purána: „sarvé šamapi vaktarana dhanané jó samó (matsamó) bhavtjé, tat mat sarva prajtné rudrákša putra dharanja“.